Korku Filmi Klişeleri I:Enerjik Gençler

Korku filmi nedir?İzlersin korkarsın,odana giderken ışıklar açık gidersin,filmden sahne gelir aklına brr dersin...
Geçenlerde I Know What You Did Last Summer (yaz yaz bitmiyor yahu)'ı izledim.Hani şu Jennifer Love Hewitt (Ghost Whisperer'ın Melinda'sı),Sarah Michelle Gellar (Buffy),Freddie Prinze Jr. lı korku filmi.Kancalı katilli.Benim sevdiğim tip korku filmlerinden.
Onu izledim,gittim yattım.Tam yattım,löök diye kara köpeğim üstüme atladı yatakta.Attığım çığlığı duymalıydınız :D

Bazı korku filmleri de klişedir :D Hadi bu klişeleri irdeleyelim.
Bir grup Cem Yılmaz'ın deyimiyle "enerjik genç" kampa gider.Bir kere niye kamp?Siz şehir çocuğusunuz,kıçınıza diken batacak,ateş yakabilecek misiniz orası meçhul,bunun börtüsü var böceği var,hadi iyice salaksınız harbi dağ başına gittiniz,kurdu var ayısı var.Bu gençlerin bir kısmına kampın yakınındaki nehrin dev timsahı musallat olur,bir kısmına sadist katil.Önce katile bakalım:
Şimdi bu grubun yapısını inceleyelim ilk başta.Grupta bir tane inek vardır,tercihen gözlüklüdür.Bu salak önce ölür.Halbuki onları kurtarabilecek tek insan budur.Bunların normalde kampla işi olmaz fakat
a)Ana-babasının "sosyal ol çocuum git kampa" baskısıyla,
b)Uzaktan platonik olduğu kızın kapma gitmesiyle,
c)Lan okul bitiyor ben bi halt olamadım,kampa gideyim çevre yapayım düşüncesiyle (bu epey nadir olur)
d)diğer düşüncelerle
kampa gider.
Bunun öldürülüşü de genelde b.k yoluna gitti tabir edilen durumdur.Genelde biyolojik inceleme yapmak için ormanın içine girince öldürülür.

Sportif genç/gençler:
Bunlar yakışıklıdır,geniş omuzludur,biri okulun rugby veya basketbol takımı kaptanıdır,diğerleri de okul takımında oynar.Yakışıklılıkları ölçüsünde genelde salaklardır,karı kız peşinde koşarlar.Genelde hatunla ormanın içinde sevişirken öldürülürler.
Bu grup gençler genelde zengindir.Bazı filmlerde bu genç akıllıdır ve filmin sonunda sağ kalır.

Kızlar:
Genç,güzel,genelde yarım akıllı,genel verici kızlardır.Kampa topuklu ayakkabı falan götürürler.Bunlar çeşitli zamanlarda ve mekanlarda öldürülürler.

Akıllılar:
Bunlar her kampta bir veya iki tanedir.Genelde sağ kalırlar ve çift olurlar (biri kız biri erkek olursa tabii).Oğlan yakışıklı veya en azından hoşçadır,kız da eh güzeldir işte.Bir şekilde yırtarlar.

Katil:
Şimdii..Katil dışardan biri olabilir ama dağın başında kurban beklemez genelde.Ya o yakınlarda oturan kaçık bir ihtiyardır (genç de olabilir ama kaçıktır),ya gruptan birine kin duyan ve fırsat kollayan biridir ya da bizzat gruptan biridir!
Ara sıra o gözlüklü inek katil çıkabilir.Bunun nedeni yıllarca ezilmesinin hırsı veya aşık olduğu kızın "hahayt sana mı kaldım ezik?Gel Michael partiye gidelim" veya "ahaha kız Jennifer duydun mu,benim kendisiyle çıkabileceğimi sanmış" şeklindeki red cümleleri olabilir.

Cinayet Aleti:
Bıçak olabileceği gibi ormanda kamp yapılmasından mütevellit balta gibi aletler de kullanılabilir.Zaman zaman boyun kırma veya elle ya da suda boğma da görülebilir.Kafaya taş gibi sivri bir cisimle vurmak da kullanılabilecek yöntemler arasındadır.Bunun dışındaki yöntemler genelde kullanılmaz.

Cinayet yeri:
İlk cinayet genelde kamptan ayrılan bir salağın öldürülmesiyle olur.Bu salağın cesedi kampın dışında kalır ve sevişmekten vakit bulan arkadaşlarının "hava karardı bu yok ortalarda,hay Allah,dur iki dakika sevişmeyelim de şunu bulalım" şeklinde düşünmesiyle bulunur.
Fekat zaman zaman kampın orta yerinde (genelde ateşin başında yalnız otururken) veya çadırın içinde de öldürülebilir.

Bu cinayetler sırasıda kampa egemen olan iki düşünce vardır:
Birincisi,aman psikopat katil gelmesin,hep beraber olalım,ayrılmayalım düşüncesidir.
İkincisi ise grup arkadaşlarından birinin katil olması korkusu ve arkadaşlardan şüphelenme durumudur.

Bu kamplarda "hepimizi öldürecek,sağ çıkamayacağız,nerden geldim bu lanet kampa" diye histeri krizi geçirek bir kız vardır.

Korku filmi klişeleri yazı dizimizde sıradaki yazımız canavarlı korku filmleri olacaktır.

2 kişi demiş ki:

çok güldüm ya yazını okurken çılgın.
gerçekten de öyle ya hele ki gençlik gerilim veya korku filmleri öyle.ama mesela funny games gibi sert filimler veya başı sonu katili tahmin edilemeyen filmler kesinlikle favorim.

18 Aralık, 2008 00:21  

Ehheheh "ilk cinayet kamptan ayrılan bir salağın öldürülmesiyle olur"yazmışsın koptum valla:)))Ya bu tarz filmler artık tahmin ediliyor.Sırf gençlerin sevgilisi olan kişiler mesela favori olarak SMG(Buffy)varsa film bahane SMG şahane oluyor:))puck robin'e katılıyorum.Filmin başından sona kadar katili tahmin edilemeyen filmler benim de favorim..Ayrıca yaşanmış gerçek olayların olduğu gerilim-korku filmler de favorim..

18 Aralık, 2008 11:01  

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa