İntellekt

Efem İntellekt bir yarışma programı.AzTV'de yayınlanıyor,Azeri yarışması yani.Normalde AzTV'ye uzun süre tahammül edemem,yani bayıyor ama İntellekt denk gelirsem izlediğim bir bilgi yarışması.
Canlı yayınlanıyor,çeşitli "mevzu"larda "sual"ler var ve her sualin dört "varyant"ı var.Yarışmacı önce bir mevzu seçiyor,mevzuyla ilgili sual geliyor,"hansı" varyant doğru geliyorsa onu seçiyor yarışmacı.
Mesela deminki yarışmacı İlk Defe mevzusunda gelen soru şu:

İlk olimpiya kedi harada açılıb?

a)İngiltere b)Kanada c)Yunanıstan d)ABŞ


"Tarix" mevzusunun sorusu:
Hitler hansı ölkenin işğalı planını Marqaret-1 adlandırmışdı?
a)Avsrtiya b)Macarıstan c)Polşa d)Fransa

Flora ve fauna mevzuu:
Hası quş geze bilmir?
a)Tetra quşu b)Kivi c)Kolibri d)Sığırçın

Abşeronun hansı qesebesinin flora ve faunası dünyanın bir çox faunasından qat-qat zengindir?

Bitti yarışma :D
Çok keyifli ya..İşin eğlencesi sorularının çoğu anlaşılıyor ve yanıtlarını bile doğru bilinebiliyor :D

Not:"E" harflerinin çoğu hani şu Azeri alfabesinde yer alan ters e şekli ama blog görmüyor maalesef o harfleri,o yüzden normal "e" yazmak zorunda kaldım.

2 kişi demiş ki:

jones koptum yaaa.:D ben bayiliyorum azeri tvlere. gülgül ölüyorum cok tatli geliyor konusmalari

19 Aralık, 2008 17:34  

süper ya
ben bayılıyorum azericeye sorulara bayıldım :D

19 Aralık, 2008 18:52  

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa