Bunların ikisi ayrı yemekler tabii :)
Önce yaptığım fırında antrikotun tarifini vereyim.

Antrikot (ben 4 parça yaptım)
Soğan (belli bir miktarı yok,göz kararı)
1,5 çay bardağı mısırözü yağı
Yarım limonun suyu
Baharat (ben kekik,nane ve defne koydum)
4-5 tane patates
Tuz
Yarım bardak su

Soğanları yarım ay şeklinde doğruyoruz.Bir kaba soğanları,yağı,limon suyunu ve baharatlarla beraber etleri koyuyoruz.20 dk-yarım saat kadar etleri marine ediyoruz ve etlerin her yerinin marine olduğuna emin oluyoruz.Not:Etler marine olurken dışarda kalıyor.

Bu sırada patatesleri soyup doğruyoruz.Daha sonra bir borcama patateslerin yarısını koyuyoruz,üstüne etleri diziyoruz.Ben marine ederken kullandığım soğanları etin üstüne koydum.Marine sosunun az bir kısmını kaşıkla etlerin üstünde gezdirdim.Patateslerin kalanını da etin ve soğanların üstüne koyduktan sonra marine sosunun birazını daha bu sefer patateslerin üstünde gezdirdim (defne yapraklarını koymadım) ve yarım bardak suyu ekledim (gözünüze fazla gelirse su miktarında oynama yapabilirsiniz.Ben genelde tariflerle göz kararı oynuyorum).
Patatesler yanmasın diye üstünü folyoyla kapattım,kapatmasam yanar mıydı bilmiyorum :)
Daha sonra önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 1,5 saat pişirdim.

Not:Bu tarif normalde internette fırın poşetinde ve daha farklı olarak veriliyor.Ötekileri de okuyup hoşunuza gideni yapmanızı tavsiye ederim.
Not2:Marine sosunu fazla eklemek,etin suyunu biraz yağlı yapabilir.
Not3:Yanına pilav yaparsanız (ki ben yaptım) pilavın suyuna marine suyunun çok azını koyarsanız pilavda fark edilmeyen ama etle yendiğinde tat bütünlüğü sağlayan bir tat oluyor.

Evde mantar yoktu koyamadım,daha sonra mantar da ekleyerek denemeyi düşünüyorum.

Ispanak püreli köfte
Kolay bir yemek.
Gerekenler,
Köfte (onun tarifini de yazmıyorum)
Ispanak (ıspanağın ne kadar çektiğini düşünürseniz miktarı ona göre ayarlayın.Benim yazdığım malzemeler yaklaşık 1 kg için)
1 kaşık tereyağ
1 kaşık un
Süt

Önce ıspanağı az suyla iyice haşlayın.Daha sonra haşlanmış ıspanağı küçük küçük doğrayın.Tencerede tereyağ ve unu eritip karıştırın,üstüne sütle ıspanağı ekleyin,sütü ne kadar ekleyeceğiniz göz kararı.Ben haşlama suyunun çok azını da ekledim püreye.
Püre bu kadar :)

Servis ederken önce püreyi üstüne köfteyi koyarsanız hoş bir tat oluyor.Aksi takdirde ıspanak püresi patates püresi gibi yenecek bir şey değil-ben yemem şahsen.Ama et yemekleriyle (sadece köfte değil diğer etlerle de) güzel gidiyor.

3 kişi demiş ki:

haha cok sasirdim ya hem benim gibi mutfakla ugrasip hep günlük yazan biri daha:)
merhaba!

12 Kasım, 2008 20:56  

Bacım yanlış blog bunu benim bloga ekleyecektik :))

14 Kasım, 2008 20:10  

@Pilli cadı
Merhaba :))
Mutfak zevk işi..Uğraşıp didinip ortaya leziz bir şey çıkarmak ve yedikten sonra "ooh doydumm,güzel olmuş" demek keyifli..

@Itır...
Ya tüh unutmuşum :P
Al kopyala benden,yapıştır kendi bloguna..Söz telif hakkı istemem :))

15 Kasım, 2008 02:01  

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa