Eurovision Song Contest



Eurovision nedir?
Kah Örovizyon okunan,kah Yurovizyon olarak telaffuz edilen bir müzik yarışması.İsmi bile tartışmalı.Euro'nun İngilizce telaffuzu "yuro"dur,vision ise vijın.O zaman neden ikisi birleştirilince "yurovizyon" okunuyor?İlginç :)

Sadık bir Eurovision,benim okuyuşumla örovizyon,izleyicisiyim.Sadık dediysem,sadakatim 2003te Sertab Erener'in birinciliğiyle başladı.Son 5 yıldır yarı final ve finalleri kaçırmadığım gibi,yarışan şarkılardan beğendiklerimi ezbere bilirim yıllardır.Kim kime kaç puan vermiş,ilgimi çektiyse ezberimdedir,kim birinci kim ikinci olmuş,beğendiğim ülkeler aşağı yukarı kaçıncı olmuş...Bilirim :) Böyle de gereksiz işlerle uğraşırım :)

Bu sene Hadise katılıyor,şarkının adı Düm Tek Tek,bazı kaynaklara göre de Crazy For You...Bence güzel bir şarkı,diğer şarkıları dinlemeden kesin bir şey söyleyemem (mesela 2004te pek çok güzel şarkı vardı) ama şansı var diye düşünüyorum.
İlk dinleyişte bıraktığı izlenim önemli.
Biz defalarca dinleyebiliriz ama unutmayın ki gavur 1 veya 2 kere dinliyor yarışma esnasında şarkıyı.Ona gör oy veriyor,o yüzden ilk dinlemede hoşlanılması gerekiyor şarkıdan.
İngilizce olması bana göre daha iyi :)

Eurovision şarkısını dinlemek için tıklayın

Ve sözleri..

Crazy For You/Düm Tek Tek

Baby you’re perfect for me
You are my gift from heaven
This is the greatest story of all times
We met in like in a movie
So meant to last forever
And what you’re doing to me
Feels so fine

Angel I wake up
And live my dreams
Endlessly
Crazy for you

Can you feel the rhythm in my heart
The beats going Düm Tek Tek
Always out it like there no minute
Feels like there’s no way back

Can you feel the rhythm in my heart
The beats going Düm Tek Tek
Always out it like there’s no minute
Feels like there’s no way back

Baby i read all answers
In your exotic movements
You are the greatest dancer of all times
You make me feel so special
No one can kiss like you do
As it is your profession
Feel so fine

Angel i wake up and live my dreams
Endlessly
Crazy for you

Can you feel the rhythm in my heart
The beats going Düm Tek Tek
Always out it like there no minute
Feels like there’s no way back

Can you feel the rhythm in my heart
The beats going Düm Tek Tek
Always out it like there’s no minute
Feels like there’s no way back
----
Tercümesi:

Bebeğim benim için mükemmelsin
Cennetten benim hediyemsin
Bu bütün zamanların en iyi aşk hikayesi
Filmdeki gibi tanıştık
Sonsuza kadar sürecek demek
Ve bana yaptığın
Çok iyi geliyor

Meleğim ben uyandım
Ve rüyalarımı yaşıyorum
Sonsuzca
Senin için deli(yim)

Kalbimdeki ritmi hissedebiliyor musun
Temposu "düm tek tek" diye gidiyor
Her zaman hiçbir dakika yokmuş gibi
Geri dönüş yok gibi geliyor

Bebeğim bütün cevapları okudum
Egzotik hareketlerinde
Bütün zamanların en iyi dansçısısın
Bana çok özel hissettiriyorsun
Kimse senin gibi öpemez
Bu senin uzmanlığın gibi
Çok iyi geliyor

Meleğim ben uyandım
Ve rüyalarımı yaşıyorum
Sonsuzca
Senin için deli(yim)

Kalbimdeki ritmi hissedebiliyor musun
Temposu "düm tek tek" diye gidiyor
Her zaman hiçbir dakika yokmuş gibi
Geri dönüş yok gibi geliyor

Eurovision şarkısını dinlemek için tıklayın
(Daha sonra 2004-2008 Eurovision'larından sevdiğim şarkıları yazacağım :) )

0 kişi demiş ki:

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa