Pillicadı'da görünce deneyeyim dedim.
Onun tarifinde sevmediğim bazı şeyler vardı,onu çıkartayım,bunu böyle yapayım,şu şöyle olsun derken farklı bir tarif çıkarttım ortaya.Ben genelde kendim uydururum zaten :))

DİKKAT!Bu tarif üzerinde oynama yapılmıştır.


Genelde göz kararı yaptığım için ölçüler maalesef yok.
Tavuk için:
2 göğüs
1 soğan (ben yarım kullandım)
Yağ

Beşamel sos için:
Tereyağ
Un
Süt

Fırında Makarna için:
Haşlanmış makarna
Kaşar
1 yumurta
Süt

Önce göğüsleri kuşbaşı şeklinde küçük küçük doğradım.Sonra ince kıyılmış soğanı yağda kavurdum,üstüne tavukları atıp tavukları da pişirdim.Bu arada makarna suyunu kayatıp yağ ve tuzla beraber makarnayı koydum.

Ben makarnada soğan tadı sevmediğim için soğanları küçük küçük doğradım ve tavuklar piştikten sonra mümkün olduğunca soğansız aldım.

Makarna piştikten sonra süzdüm.

Bu arada küçük bir tencereye önce tereyağı (ortalama 1 çorba kaşığı) koyup erittim,üstüne yaklaşık 2 çorba kaşığı unu ilave ettim.İyice kavurdum,ardından azar azar,alabildiği kadar süt koydum ve beşamel sosu hazırladım.

Tavukları beşamel sosa atıp iyice -tavukları ezmeden- karıştırdım.

Bir tabakta kaşar rendeledim.Bir miktar beşamel soslu tavuğa attım.

Sonra bir borcama makarnayı bir kat koydum.Üstüne beşamel soslu tavuğun yarısını (isterseniz daha fazla veya az koyabilirsiniz) makarnanın tüm katına dağtmaya çalışarak koydum.Üstüne biraz kaşar koydum ve 2. kat makarnayı koyarak makarnayı bitirdim.Bunun üstüne kalan tavukları koydum,yine makarnanın her yerine gelecek şekilde koymaya çalıştım.Üstüne kalan kaşarı koydum.

Daha sonra bir kapta 1 yumurtayı kırıp çırptım ve üstüne süt ekledim.Bunu kaşıkla makarnanın hemen her yerine döktüm.Kenarlardan da döktüm ki altlara geçsin.

Ben fırında makarnanın üstünü kıtır kıtır sevmediğim için üzerine folyo koyarak fırına verdim.Normalde folyo konmuyor.

Veee voila..Afiyet olsun.

2 kişi demiş ki:

vay vay vay vay:D:D
afiyet olsun efeniimm afiyet olsun ellerine saglik:)

13 Ocak, 2009 11:03  

hmmm
Biz evde 'Yemekteyiz' programının replikasını yapmaya karar verdik. Bu tarifi kullanabilirmiyim?

14 Ocak, 2009 20:23  

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa