Cem Yılmaz-Sevmek Kelimesi

Cem Yılmaz'ın Penguen Dergisi'nde çıkmış bir yazısıymış.
Düşününce gerçekten öyle :))
Ben birkaç örnek daha buldum,aklınıza gelen olursa ekleyin siz de :)


Bu hafta, şarkı sözlerindeki "sevmek" fiilini incelemek istiyorum izninizle. Çünkü son zamanlarda farkettim ki "sevmek" fiili şarkı sözlerinde asla "sevmek" fiili olarak kullanılmıyor sevgili Penguen okurları. "s..mek" yazamadıkları yerde dayıyorlar burnumuza "sevmeyi"... Ama açık söyleyeyim sadece Türk Pop müziğinde yok bu teşbih... Bizler "Sevmekten kim usanır/tadına doyum olmaz" şarkisini dinleye dinleye büyümüş bir kuşağız. Değiştirin bu iki fiili öyle okuyun bakalim şarkiyi. Daha anlamli olmuyor mu?... Oluyor...

Fakat sevmek fiilini müstehcen fiilleri gizlemek için kullananlar çoğunlukla kadın şarkıcılar ve söz yazarları olmuş nedense. Sezen Aksu'nun başını çektiği bu kadınlar topluluğu sevmenin altından girip üstünden çıkmışlar... Bakın şimdi Sezen Aksu'nun yazdiği su şarki sözüne: "Al beni kanatlarında götür bu gece, Uçurup diyar diyar sev beni, sevilmediğim kadar" masum bir sevgi kastedilebilir mi bu cümleler içersinde? Değiştirin fiili öyle okuyun. Bana hak vermezseniz dişimi kırarım.

Bitmedi, Alın bir Sezen Aksu şarkısı daha: "Nasıl istedim deliler gibi, sayıkladım hep sıcak nefesini, gel ne olursa olsun son defa sev beni" Söyleyin allahaşkına gariban sevmek fiiline "son defa" diye ekleme yapılabilir mi? İnsan birisinin sıcak nefesini sayıklarken masumane bir sevgiyle diner mi bu ayrılık...?

Bir "azgın" şarkıcı da Bendeniz... "Usandım bu kaprislerden, Seveceksen sev hadi gülüm, Tuzağına böyle düşmüşken" .... Tuzağa böyle düşmüş birine ne yapar bir erkek? Bilenler bilmeyenlere anlatsın allahaşkına. Hadi diyelim Bendeniz marjinal bir kızımız. Ya en aklı başındalara ne demeli? Dünyalar tatlısı Candan Erçetin'e bakın hele: "Korkarım tanışacağız seninle, Birkaç film seyredeceğiz belki de, Ellerim tanışacak ellerinizle, Seveceksiniz beni uzun uzun" Bana kimse hikaye anlatmasın kardeşim. Çünkü hikayeyi anlatanlara sorarım: "Beni ne kadar seviyorsun Kazım" sorusuna "uzun uzun" cevabını almışlar mıdır hayatları boyunca.

Hele hele Funda Arar hanım kızımıza ne demeli? "Rüzgarındayım savruldum, sevmezsen öleceğim..." diyor alenen.. Şimdi bunların tümü kadın olduklarından ve bu toplum kadınlara baskı uygulayan bir toplum olduğundan çıkıp "valla benim şarkılarımda 'sevmek' fiili 's..mek' yerine kullanılmamıştır" diyenler çıkabilir ama erkek olduğundan Kenan Doğulu kardeşim diyemez. "Son bir kez sev bu gece / Çekinme gel evime" şarkının adı ne?
"Bir kereden bir şey olmaz"
Pardon yani.......

------
Benim aklıma gelen örnekler ise şunlar:
Nilüfer:
Yine bana gel
Yana yana yine beni sev
Hadi beni yine sev
Beni deli deli sev
Beni yine yeni yeni
Yine yeni yeniden sev

(Sev yerine s.. koyun)

Athena:
Beni gerçekten sevdiysen söyle
Asla hayır deme
Herkese bahset
Senden benden bizden...

Kimin söylediğini unuttum:
Beni sevmek aah
Yürek ister aah
Sevemezsin ah,sevme demedim mi?
(...)
Bir daha seversem eğer
Tövbe,tövbeler tövbesi dersin

0 kişi demiş ki:

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa